Hölick, rapport

Jamen hej igen. Nu är jag tillbaks från lägret med klassen. Saatan vad roligt vi hade den första dagen! Egentligen gjorde vi inte så mycket, och vi åt nästan hela tiden. Fika, bullar, mat, fika, bullar igen. Ja man känner sig som ett jädra matvrak xD Mysigt var det iaf. Jag har kommit fram till att det kommer ta en del tid innan jag lär mig alla namn. :P Jag har lärt mig namnen på dem jag delade rum med xD Hmm.. Ellinore och Agnes. Jävlar jag kom ihåg fast jag inte ens hade dom framför mig. Ohh yeeah jag är bäst (A)

Nä men vi hade det jättemysigt första dagen och på kvällen grillade vi korv i engångsgrillar >< Fan ska man grilla så ska det vara över elden tycker jag! Men korv var gott.. Fast jag vet inte om jag tycker det numera, det återkommer jag till!

Dagen efter kom 2:orna och 3:orna, strax efter frukost och lärarna presenterade dom för oss efter vi städat stugorna. Sen var det såklart dags för lekar. Minns inte vad dom började med, eller det KAN ha vart nålarna. Då en tjej och en kille ska samarbeta. Ena ska ha ögonbindel och leta säkerhetsnålar som sitter utspridd på den andres kropp.. En tafslek med andra ord :P Det slapp jag! :D Sen nästa lek tror jag var klädstrecket, som jag inte slapp... :( XD Och tredje var nog den då man sprang och tog en tugga av ett äpple som låg i en hink med vatten, sen skulle man leta efter en sockerbit i ett fat med mjöl. Slutligen skulle man snurra 15 varv på stående fot och springa på ALLA FYRA tillbaks till gruppen. SATAN vad snett jag sprang XD Kul som sjutton! Men så kommer nästa lek... KORVLEKEN... :( Den var hemsk. Jag blev tvungen att käka korv med kaviar och tandkräm.. Faan.. För det första så var korven äcklig, för det andra så spyr jag av kaviar vanligtvis också, och för att inte tala om tandkrämen! Rena giftet om man sväljer det.. Jag bokstavligen pressade ner korven med fingrarna mellan kväljningar. Fan vad vidrigt det var! När jag väl var färdig blev jag tvungen att springa bakom närmsta buske.. Mer ska vi inte prata om där.. Mådde illa i ett par timmar efter det, så när det blev lunch kunde jag inte äta. Tur att det var kyckling.. Jag hade inte kunnat äta vilket fall :P

Sammanfattningen av lägret är ändå bra.. Jag gillade det skarpt ^^ Fast hade jag vetat vem som kom med korvidén så skulle jag spytt på den personen.. Och det kan jag lova!



Kommentarer

kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Latknapp

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentera/kritisera här!

Trackback